En dålig dag.

Dålig kanske är fel ord, egentligen har det varit en fin dag. Jag vaknade utvilad eftersom lillan sov i Bor då jag hade diverse sjukhusbesök att reda ut igår. När lillan kom hem storstädade vi både badrum & sovrum. Hon torkade lite på saker som hon såg jag dammade av och gick runt med sin lilla mopp. Sen fikade vi med mammaligan även om Emelie & Viggo saknades. En räkmacka gled ner som alltid när vi fikar. Lillan gick bärsäkargång över stället och kastade keso ungefär överallt. Två gånger kutade hon in i fikets kök. Ja, lilla virvelvinden alltså. Trodde jag skulle tappa håret en stund där.

Väl hemma har vi lyssnat på musik & dansat. Fortsatt städa vardagsrummet och renbäddat sängen.

Men ändå har jag en tryckade känsla i bröstet. Känner mig som en dålig mamma. Hemsk och elak. Jag vet ju att jag inte är det. Jag gör ju mitt bästa. Men när lillan skriker och slår och allt man säger bara är fel då vill jag ibland bara dra täcket över huvudet och gråta. Det känns som allt jag gör är fel. Jag får dåligt samvete hela tiden. Över allting. Fast det tillhör väl mammarollen att känna såhär tillochfrån.

 


Kommentarer
Postat av: Karoliina

Det där dåliga samvetet drabbar oss alla, mig med titt som tätt. När det är svårt och jobbigt och jag inte känner att jag räcker till eller leker tillräckligt, men vi gör ju alla så gott vi kan. Och du är den bästa mamman för Inez. Alltid!

2012-02-10 @ 20:57:08
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: evelina

känner igen de där dåliga samvetet.. Ger jag tillräckligt med uppmärksamhet? Ger jag rätt typ av uppmärksamhet? Lär jag ut rätt betéende? Man kan ha dåligt samvete över de mesta som mamma.. men man vet långt där inne att man gör rätt när man ser hur fint format barnet blir ! Kram

2012-02-11 @ 17:04:40
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/ietthus


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback