Lillans första bakning!

Igår hade vi världens bästa mysdag! Den började dock inte så bra.
När jag och lillan skulle gå till dagisförskolan så bröt hon ihop helt. Hon skrek som i panik och ingenting var bra. När vi väl kom fram så kände inte ens personalen igen hennes skrik. Hon var helt hysterisk. Det var helt sjukt. Försökte trösta och kanske massera magen lite (magen har varit lite kaos på lillan på sistone) innan jag gick men inget hjälpte. Tillslut tog en förskolepedagog hennne och vi kom överens om att han skulle ringa om det inte gick över. Så det var med ont i hjärtat jag gick hemåt igen. Mådde så dåligt av att lämna henne så, ville bara krama och pussa henne, lilla videungen min! När jag varit hemma i typ 10 minuter så ringde han. Hon var gladare igen. Skönt! Vet inte vad det var med henne. När jag väl hämtade henne ville hon som vanligt inte hem. Hon blir jätteglad när jag kommer men att gå hem sen? Neej, inte det nej!

Men jag hade laddat med lite mys under dagen så väl hemma igen var hon världens gladaste och mysigaste hela dagen. Vi började med lite mellis och sen tog jag fram alla ingredienser till att baka något så enkelt och äggfritt som chokladbollar! Och hon var så söt & hjälpsam. Hällde i lite havregryn där. Kastade lite kakao där. Men roligt hade hon! Och när hon såg att jag rullade bollarna i strössel (tog det för färgens skull, roligare för lillan  )så tog hon lite deg i handen och kastade i strösslet och bankade runt. Så ett par platta blev det med!

Sen lekte vi med vatten i säkert en timme och tillslut somnade lilla I alldeles utslagen vid 7.
Sen var natten skit som vanligt, men det kunde jag ta efter en så mysig eftermiddag!



Baaaka baaaka liten kaka.
rulla, rulla liten bulla,
ringla, ringla liten kringla,
mjöla den och pricka den
och… schuss in i ugnen!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha så sött! Hoppas hon inte får fler raseriutbrott sådär :/ Låter hemskt.. Och det där med nätterna fattar jag fortfarande inte, om hon är jätteaktiverad under dagen och lägger sig helt utmattad BORDE hon ju sova mycket längre stunder än vad hon gör. Eller snarare en hel natt. Det måste vara något som stör henne, eller så är hon väldigt nervig och nervös av sig på nätterna. Som min syrra. Hon sover jätteytligt och vaknar av minsta ljud, har alltid gjort (enligt mamma).

2012-02-03 @ 22:11:46
URL: http://rockgrodan.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback