Busy family!

Nu var det längesen igen. Har haft fullt upp här hemma och en vända med spysjukan har vi båda hunnit med. Både spydde samma natt, sen spydde jag en vända på dagen och sen var det bra. Fy sjutton, trodde faktiskt jag skulle dö på riktigt. Mådde så jävla dåligt. Nog om det nu!

Förra lördagen utökades familjen här hemma med en liten dvärghamster. Alldeles kritvit och söt. Jag är lite rädd för den men lillan är överförtjust och ropar både hej & god natt till hamstern som fått namnet Krusmynta. Den ska pussas och hon hjälper gladeligen till att hälla upp mat och fixa. Klappar den så fint gör hon med!

 

 


Idag har vi i alla fall bakat semlor och ätit världens godaste middag. Blev nästan en baklängesmiddag eftersom vi drog i oss varsin semla typ en timme innan maten. Jag är inget fan av semlor alls, och äter jag någon ska dom vara hemmagjorda. Hatar det där fabriksbakta och nästan plastiga smaken.
Till middag blev det dillstuvad potatis & rödspetta tillsammans med massa gröna ärtor. Så sjukt gott! Lilltjejen gillade det med, hon stoppade i sig en åtminstone halv portion.

 

 

I övrigt är det lugnt. Lillan rabblar de olika teletubbiesfigurerna. Så vi sjunger och rabblar det där hundra gånger om dagen, hon är så jäkla söt när hon säker ”naaaala & po po” och dansar lite samtidigt.. Herregud, min lilla goding!

Nu sover hon och jag kollar på Mot alla odds. Älskar programmet & hela programiden.
Sen blir det Big Brother! Ångrar faktiskt lite att jag inte gick på castingen jag var kallad på. Hade varit sjukt kul att gå in någon vecka och bara köra järnet och sen hem till barnet. Men egentligen är jag nog hellre hemma och gosar ner huvudet på en kudde och sniffar på lilla inez huvud ♥

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Spydde du så lite? Lyckost! När jag fick spysjukan förra året efter att Larry smittade mig spydde jag dygnet runt i 4 dygn, sen 3 ggr/dag i ytterligare 3 dagar.. Mot slutet kände jag mig mer död än levande!



Söt bur ni har till ert lilla djur! :D Hoppas hon lever längre än vad Jacobs dvärghamster gjorde, de blir bara 1-2 år :(

2012-02-22 @ 06:04:51
URL: http://rockgrodan.com


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback