Fingerfärg!

Helgen som gått har varit bra, lugn. Fredagen spenderades till största del hemma. Tvättade och kollade på Saw 5 medans lillan sov hyfsat bra. På lördagen skulle vi åkt till jönköping men jag vaknade med hostan från helvetet så dagen spenderades hemma. Jag bestämde mig dock för att veva ihop fingerfärg (recept kommer längst ner i inlägget). Det kändes som något lillan skulle gilla! Och där hade jag rätt. Lillan satt så koncentrerad så och både smakade och målade med färgen. Både på dig själv och på pappret. Hade dock lagt ett lakan på bordet och papper på golvet så det slapp vara alldeles färgglatt iallafall. Att få bort allt krävde ett varmt bad och ganska mycket skrubbning. Ungen hade färg tillochmed i öronen. Och håret fick sig med ett par slingor.





På söndagen klev vi upp tidigt och åkte till Jönköping. Lillan spenderade dagen med pappan sin och jag hängde med Daniel. Vid 6 var jag hemma igen och fick hem en liten snutta som hade längtat efter sin mamma. Älskade godisbiten! Är så jäkla tom utan henne. Känns meningslöst att ens andas utan henne. Älskade unge ♥!

Idag har jag varit på kvinnokliniken och härjat, alltid lika spännande. Idag var det mindre roligt, men äh vad fan. Gud måste ju ge all sin skit till någon säg? Och varför inte lassa allt på mig när han ändå är igång! Livet är ju fantastiskt. Kände mest för att hänga mig när jag gick hem.

Väl hemma klipptes det hår på Sandra & hennes Larry innan jag, sussi & barnen traskade bort till Chaplin och åt pizza. Efter det blev det ett besök i badhuset.
Inez är så sjukt självständig där. Hon härjar runt och pratar med andra barn, klättrar upp i rutschkanan för att sen åka ner. Jag behöver inte ens ta emot henne längre. Hon rusar fram och tillbaka i poolen, hit och dit. Hon ramlar nog hundra gånger och får huvudet under vattnet. Men hon reser sig snabbt igen och skrattar bara när hon kommer upp.  Tänk att hon gör allt det där utan min hjälp., Kändes som hon snart kan flytta hemifrån när vi var där. Nåja, kanske inte riktigt, men nästan.. Hon älskar badhuset!
Nu är kvällen dock kommen, lillan sover och jag tänkte göra henne sällskap!

Recept på fingerfärg:
Koka upp 2 dl vatten tillsammans med en matsked potatismjöl.
Häll upp i ett x antal bägare beroende på hur många färger du vill ha. (jag gjorde gul, blå, röd & grön)
Häll sedan ner ett  par droppar karamellfärg i smeten och blanda runt!
Klart!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback