Lugnande.

Lillan har fått sin första dos lugnande ikväll. Var ett tag sen vi fick det utskrivet att ta inför natten men det har tagit emot något så oerhört att börja ge henne detta inför natten eftersom jag vet hur vanebildande det kan vara samt att jag känner att det inte är en bra start i livet. Men idag gav jag upp. Så jag & Daniel tog oss en promenad till sjukhuset i förmiddags och hämtade ut det. Så ikväll precis innan, blöjbyte & tandborstning så var det dags. Jag fegade dock och gav henne dosen för barn under 1 år eftersom jag inte vågar ge mer. 5 ml kändes så himla mycket dessutom. Så 2,5 fick räcka. Är så rädd att hon kommer vara dåsig imorgon. Hon somnade runt 20.30 och än så länge sover hon iallafall.

Men nu sitter jag här rädd att hon kommer dö inatt av medicinen så jag skulle tro att jag kommer sova värdelöst om lillan nu faktiskt kommer sova. Herregud, mamma hjärtat brister av oro. Känner mig rädd och ledsen. Vill inte ha det såhär. Vill inte behöva ge lugnande. Det känns fel.

Lillbebisen har dock sovit hos sina gudföräldrar natten tills idag så jag är hyfsat utvilad efter en trevlig gårkväll. Vin, ost, spel och fina människor. Slutade dock inte så bra för min del med panikångest som kröp i kroppen. Tur jag hade en varm famn att krya ner i på kvällen och att världens bästa Sandra sov på soffan. Men mer om det i ett annat inlägg där det kommer lite bilder med :).


Haha, nu vaknade hon... Kul :D






Kommentarer
Postat av: karoliina

tycker du ska gå på din magkänsla, känns det fel att ge henne lugnande, gör det inte. det måste finnas en annan lösning än att ge henne mediciner som så liten...

2012-01-23 @ 06:31:02
URL: http://karrom.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback