Välkommen Malva.

I tisdags flyttade lilla Malva hem till oss. En blivande treårig parson russel. Hon är först & främst här på prov så vi ser att allt funkar. Hon är uppväxt ute på landet i en hundgård med andra hundar så hon uppfattar stan och allt nytt som lite skrämmande. Men innanför dörrarna här hemma går allt jättebra för hennes del. Ja förrutom att hon hoppar upp på köksbordet och lite annat. Testar gränserna alltså, precis som ett litet barn ;).

Inez-Gynette är å andra sidan nästintill livrädd. Räcker med att Malva går förbi och hon tjuter. Fast är vi ute är hon kaxig mot hunden. Ska klappa, pussa, krama. Konstigt det där, att hon bara är rädd inomhus. Men förhoppningsvis släpper det snart. Min tanke med att skaffa en hund är mycket för att lillan ska lära sig att dela uppmärksamhet, lära sig empati. respekt. Sen att hon får en vän, såklart jag med. Förhoppningsvis så konmer det funka.

Bästa finaste Daniel & lilla Malva.

(jag hade lovat mig själv att inte ha hunden i varken sängen eller soffan. hur det gick? ja ni ser ju.)



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback