Problematiken är att jag inte kan leva utan huvud.

Jag vill veta vad bebisen har för kön och jag irriterar mig på alla som vet vad dom ska få. Visst jättekul för er, verkligen. Nej jag unnar er faktiskt inte det ett skit, för jag tycker bara det är orättvist för jag vill med veta.
Men man får sitta där och ler ändå och låtsas vara så glad för deras skull, samtidigt som man faktiskt är glad för deras skull Jag är nog egentligen bara avundsjuk och det är väl därför jag blir så bitter.
Jag tycker inte alls om att vara ovetandes. Tycker inte det är spännande för 5 öre. Jag är bara bitter och irriterad över att dom inte berättar här.

Och så är jag irriterad över det här med när folk frågar vad man hoppas det är och jag svarar en flicka. Och då får man tillbaka "Ja men man blir ju glad vad det än är, bara det är friskt" Eh ja? Är inte det ganska självklart egentligen?

Men om jag ska vara helt ärlig så är jag livrädd för att jag kommer bli besviken om det är en pojk. Att man inte alls känner samma glädje. Att dom säger "Det blev en pojk!" Och där ligger man och bara.. "Jaha... fan också" Och så blir man inte alls glad. Inte för det inte är roligt med pojkar, utan bara för att jag alltid verkligen velat ha en dotter. Antar att det grundar sig i mina dåliga relation till min biologiska mamma och att jag vill bli den där mamman till min dotter som hon aldrig var till mig.
Och nu känner jag mig nästan skyldig att skriva en förklaring till varför jag känner så bara för att ni inte ska döma mig. Men jag tänker inte förklara mig. Så vi sätter punkt där.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är glad att du också helst vill ha en flicka :D Om jag hade fått bestämma hade jag fått 3 flickor. Det har alltid varit min dröm. Men bara för det så kommer jag säkert inte få några alls. Eller 3 pojkar.

2010-03-23 @ 15:05:25
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Cicci

Jag vill ha en son och en dotter =) Då får man bråka med sonen när han är liten och sen med dottern när hon är tonåring :p

2010-03-23 @ 15:28:38
URL: http://frusenskog.bloggplatsen.se/
Postat av: Pia [stjerndorff.com]

Jag vill ha en av varje, så att säga ;) Lutar faktiskt mer åt att jag vill ha pojkar vissa dagar så jag hoppas att jag kommer bli nöjd vilket som. Är också jätterädd för att man skulle bli besviken, nämligen.



Kom att tänka på en grej med att veta kön. Det finns ju hemmatest för sånt numera! Kanske är såna man får beställa från USA och vet inte alls hur korrekta de är, men ändå :) Har du kollat på det? :)



Jag skulle också vilja veta. Förstår verkligen varför du känner dig frustrerad.

2010-03-25 @ 00:02:26
URL: http://stjerndorff.com
Postat av: Anonym

Men du.. Du kan få reda på könet ändå. Jag vet att dom gör det i Malmö för tusenlappen :)

2010-03-29 @ 15:14:36
Postat av: Frida Heidi Ninnie

Ja jag vet, men jag tycker att det ska vara lika i alla landsting och berättar ett så ska alla berätta.

Det gör mig bitter att jag råkar gå til ett landsting där dom inte gör det :)

2010-03-29 @ 15:29:32
URL: http://talihinasky.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback